Perbandingan Fasilitas Bimbingan dan Konseling Selama Pandemi Covid-19
DOI:
https://doi.org/10.31100/jurkam.v6i1.1608Keywords:
Guidance and counseling, services during the pandemic, support facilities, COVID-19 pandemicAbstract
References
Agustina, A., Nurhasanah, & Bakar, A. (2019). Keterlibatan Personil Sekolah dalam Pelaksanaan Layanan Bimbingan dan Konseling di SMA Negeri Se-Kota Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Bimbingan Dan Konseling, 4(4), 1–11. http://www.jim.unsyiah.ac.id/pbk/article/view/13475/5792
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian. Rineka Cipta.
Bhakti, C. P. (2018). Ketersediaan Sarana dan Prasarana Bimbingan dan Konseling di Sekolah Menengah di Kabupaten Gunungkidul. Jurnal Pendidikan (Teori Dan Praktik), 2(2), 100. https://doi.org/10.26740/jp.v2n2.p100-104
Bimbingan dan konseling pada pendidikan dasar dan pendidikan menengah, Jakarta: Kemendikbud RI 1 (2014).
Busmayaril, & Heldayani. (2016). Persepsi Peserta Didik Terhadap Pelaksanaan Bimbingan dan Konseling di Sekolah Menengah Atas Negeri I Karya Penggawa Kabupaten Pesisir Barat Tahun Pelajaran 2015/2016. KONSELI: Jurnal Bimbingan Dan Konseling (E-Journal), 3(1), 11–18.
Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
Dahlan, S. (2010). Inventori Pemahaman Pola Minat Jabatan: Suatu Alternatif Peranti Bimbingan Karir. Jurnal Educandum, 3(2).
DEPDIKNAS. 2008. Penataan Pendidikan Profesional Konselor dan Layanan Bimbingandan dan Konseling Dalam Jalur Pendidikan Formal. Jakarta. DEPDIKNAS.
Endah Pambudi, Y., & Nur Khofifah Amini, S. (2020). Peran Kepala Sekolah Terhadap Manajemen Guru Bimbingan dan konseling di Masa Pandemi. Jurnal BK Pendidikan Islam, 2020, 21–34. https://doi.org/10.1905/ec.v1i1.1808
Ferdinasari. (2016). PERSEPSI SISWA KELAS XI TENTANG SARANA RUANG BIMBINGAN DAN KONSELING DI SMA NEGERI 1 INDRALAYA SELATAN. In Prodi Bimbingan dan Konseling Universitas Sriwijaya (Vol. 85, Issue 1).
Fitria, L., Neviyarni, Syukur, Y., & Ahmad, R. (2021). Sarana Dan Prasarana Sebagai Penunjang Kegiatan Bimbingan Dan Konseling Di Sekolah Menengah Kejuruan. Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 11(1), 15–21. http://jurnal.uinsu.ac.id/index.php/al-irsyad
Gysbers, N. dan Henderson P. (2005). Developing &Managing Your School Guidance and Counseling. Alexandria: American Counseling Association.
Hambali, I. (2019). Analisis Kebutuhan Bimbingan Pribadi Sosial Berbasis Context, Experience, and Reality (CER) untuk Meningkatkan Karakter Kebajikan Siswa Sekolah Menengah Pertama. Jurnal Kajian Bimbingan Dan Konseling, 4(1), 37. https://doi.org/10.17977/um001v4i12019p037
Handayani, S. (2017). Optimalisasi Peran Bimbingan Konseling Di Sekolah. Jurnal Pemikiran Pendidikan, 19(2), 33–49.
Kamaruzzaman. (2016). Analisis Faktor Penghambat Kinerja Guru Bimbingan Dan Konseling Sekolah Menengah Atas. SOSIAL HORIZON: Jurnal Pendidikan Sosial, 3(2), 229–242.
Kemendikbud, 2016. Panduan Operasional Penyelenggaraan Bimbingan dan Konseling Sekolah Menengah Pertama (SMP), Jakarta: Kemendikbud RI.
Pabundu, Tika. (1997). Metode Penelitian Geografi. Jakarta : Pustaka Utama.
Permendikbud. (2014). Permendikbud no 111 Tahun 2014 tentang bimbingan dan konseling pada pendidikan dasar dan pendidikan menengah. Jakarta: Kemendikbud RI, 1–45.
Purwaningrum, R. (2018). Bimbingan Konseling Komprehensif sebagai Pelayanan Prima Konselor. Ilmiah Konseling, 18(1), 18–27.
Putra, M. A & Shofaria, N. (2020). Inovasi Layanan Bimbingan dan Konseling pada Pembelajaran dalam Jaringan Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Bikotetik (Bimbingan dan Konseling: Teori dan Praktik), 4(2), 55-61
Putranti, D. (2015). Studi Deskriptif tentang Sarana dan Prasarana Bimbingan dan Konseling di Sekolah Menengah Pertama. PSIKOPEDAGOGIA Jurnal Bimbingan Dan Konseling, 4(1), 45. https://doi.org/10.12928/psikopedagogia.v4i1.4491
Putri, V. D. (2020). Layanan Bimbingan dan Konseling Daring Selama Masa Pandemi COVID-19. Jurnal Bimbingan Konseling Pendidikan Islam, 1(2), 7–16.
Schmidt, J.J., (2010). The elementary/Middle School Counselor Survival Guide Third Edition, Boston: John Wiley & Sons
Siregar, I. A. (2019). Pemanfaatan Sarana Dan Prasarana Bimbingan Dan Konseling Sesuai Dengan Standar Pendidikan. … Ikatan Alumni Bimbingan Dan Konseling …, 25–32. http://jurnaltarbiyah.uinsu.ac.id/index.php/almursyid/article/view/528
Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitan Kualitatif, Kuantitatif, R and D. Alfabeta.
Sukardi, Dewa Ketut. (2008). Pengantar Pelaksanaan Program Bimbingan dan Konseling di Sekolah. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Triyanto, A. (2008). Pengembangan Aplikasi Instrumen Asesmen Bimbingan dan Konseling dengan Spreadsheet. Konvensi Nasional III Ikatan Instrumentasi Bimbingan Dan Konseling (IIBKIN).
Winkel. WS, H. (2006). Bimbingan dan Konseling di Instusi Pendidikan. Yogyakarta: Media Abadi.
Yunia, Dwi Wahyuni. 2015. Studi Tentang Fasilitas pendukung Bimbingan dan Konseling Di Sekolah Menengah Tingkat Atas Negeri Kabupaten Tulungagung. Unesa. Jurnal Mahasiswa Bimbingan dan Konseling. 5(3) 1-
Yusuf. (2018). Ruang Lingkup Strategi Layanan BK bagi Klien Traumatik. dapat di akses pada situs web dengan url: https://www.kompasiana.com/16150033/5bd07b15677ffb6a0734ea54/ruang-lingkup-strategi-layanan-bk-bagi-klien-traumatik?page=all
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Copyright of any open access articles in journals published by JURKAM: Jurnal Konseling Andi Matappa authorized author to hold unrestricted copyrightThe author also grants the third party the right to use the article freely provided that its integrity is maintained and its original author, details of quotations and publishers are identified. Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. formalizes the terms and conditions of this publication and these terms.
In addition to Jurkam's copyright policy: Jurnal Konseling Andi Matappa, some journals also follow the Open Accses policy and endorsement of the Public Domain Dedication Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.Creative Commons License applies to all data published in this journal.
If a writer is prevented from becoming a copyright holder (eg for government employees), little variation is required. In such cases, copyright lines and license statements in individual articles will be adjusted, for example to say '© 2017 copyright'. Authors who require this type of variation should notify Jurkam during or immediately after the submission of their article. Changes to the copyright line can not be made after the publication of the article.
Exceptions to copyright policy There may be exceptions to copyright and permissions for previously published articles under different policies from the above. For example, sometimes Jurkam: Jurnak Konseling Andi Matappa may publish articles together with other publishers, and different permission conditions may apply. However, in all cases, access to this article is free of cost or other access restrictions.
Â
JURKAM: Jurnal Konseling Andi Matappa is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.