Implementasi Konseling Eksistensial Teknik Logoterapi untuk Meningkatkan Konsep Diri Akademis Mahasiswa
DOI:
https://doi.org/10.31100/jurkam.v4i2.757Abstract
References
Bastaman, H. 2007. Logoterapi : Psikologi untuk Menemukan Makna Hidup dan Meraih Hidup Bermakna. Jakarta: PT. Grafindo Persada.
Corey, G. 2007. Teori dan Praktek Konseling &Psikoterapi. Alih Bahasa: Endang Koeswara. Bandung: PT Refika Aditama.
Djamarah, S. B. 2011. Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Erlangga, E. 2017. Terapi Kelompok Dengan Teknik Logoterapi Untuk Meningkatkan Penerimaan Anak Broken Home, Jurnal Penelitian Pendidikan Indonesia (JPPI) Vol. 2, No. 1.
Huitt, W. 2009. Self concept and self esteem, educational psychology interactive. Valdosta: Valdosta State University.
Kartono, K. 2002. Psikologi Sosial 2 Kenakalan Remaja. Jakarta: PT Grafindo Raja Persada.
Khotimah, & dkk. 2016. Hubungan Antara Konsep Diri Akademik, Efikasi Diri Akademik, Harga Diri Dan Prokrastinasi Akademik Pada Siswa Smp Negeri Di Kota Malang. Jurnal Kajian Bimbingan dan Konseling Vol 1, No. 2, hal. 60-67.
La, Sulo. S. L. 2010. Pengantar Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Marsh, H. W & Craven. 2008. The Centrality Of The Self Concept Contruct For Psycological Wellbeing And Unlucking Human Potential: Implication For Child And Educational Psychologicals. Journal Education Psychology. Vol 25 No 5.
Sarlito, W, S. 2012. Psikologi Remaja. Jakarta: Kharisma Putra Utama Offset.
Samiroh & Muslimin.2015. Hubungan Antara Konsep Diri Akademik Dan Perilaku Menyontek Pada Siswa- Siswi Mas Simbangkulon Buaran Pekalongan. Jurnal Psikologi Islami Vol. 1 No. 2, hal 67-77.
Monks, F. & Haditono, S. 2006. Psikologi perkembangan: Pengantar dalam berbagai
bagiannya. Yogyakarta: Gajah Mada University Press.
Nauli, F. A. 2011. Pengaruh Logoterapi Terhadap Depresi Dan Kemampuan Remaja Dalam Memaknai Hidup Di Kelurahan Katulampa. Tesis. Pascasarjana Universitas Indonesia.
Sarfika. R. 2012. Pengaruh Teknik Logoterapi Dalam Konseling Kelompok Untuk Mengurangi Tingkat Kecemburuan Dalam Pergaulan Siswa Di SMA Negeri 4 Jakarta. Tesis. Pascasarjana. Universitas Negeri Semarang.
Sholikin, & dkk. 2016. Konsep Diri Akademik Peserta Didik Jenjang Menengah Pertama Berdasarkan Jenis Kelamin, jurnal bimbingan dan konseling, Vol. 5 No.1.
Suranata, K. 2013. Pengembangan Model Konseling Logo untuk Mencegah Penyalahgunaan Narkoba, Psikotropika dan Zat Adiktif lainnya pada para Siswa di Bali. Jurnal Pendidikan Indonesia, hal. 188-189.
Suyadi. 2012. Logoterapi, Sebuah Upaya Pengembangan Spiritual Dan Makna Hidup Dalam Perspektif Psikologi Pendidikan Islam, Jurnal Pendidikan Islam, Vol 1 No 2 hal 267-287.
Ukus,V & dkk. 2015. Pengaruh Penerapan Logoterapi Terhadap Kebermaknaan Hidup Pada Lansia Di Badan Penyantunan Lanjut Usia Senjah Cerah Paniki Bawah Manado. ejournal keperawatan, Vol 3 No 2.
Yusuf, A & Nurhidayatullah. 2019. Pengembangan Model Bimbingan Belajar Quantum Learning Untuk Meningkatkan Kemandirian Belajar Siswa Di SMA Negeri 3 Pangkep. Jurnal Konseling Andi Matappa, Vol 3 No 2 Hal 89-98.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Copyright of any open access articles in journals published by JURKAM: Jurnal Konseling Andi Matappa authorized author to hold unrestricted copyrightThe author also grants the third party the right to use the article freely provided that its integrity is maintained and its original author, details of quotations and publishers are identified. Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. formalizes the terms and conditions of this publication and these terms.
In addition to Jurkam's copyright policy: Jurnal Konseling Andi Matappa, some journals also follow the Open Accses policy and endorsement of the Public Domain Dedication Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.Creative Commons License applies to all data published in this journal.
If a writer is prevented from becoming a copyright holder (eg for government employees), little variation is required. In such cases, copyright lines and license statements in individual articles will be adjusted, for example to say '© 2017 copyright'. Authors who require this type of variation should notify Jurkam during or immediately after the submission of their article. Changes to the copyright line can not be made after the publication of the article.
Exceptions to copyright policy There may be exceptions to copyright and permissions for previously published articles under different policies from the above. For example, sometimes Jurkam: Jurnak Konseling Andi Matappa may publish articles together with other publishers, and different permission conditions may apply. However, in all cases, access to this article is free of cost or other access restrictions.
Â
JURKAM: Jurnal Konseling Andi Matappa is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.